Hur du returnerar en vara.

I varje paket vi skickar ut så får du en returlapp som du behöver fylla i när du skickar tillbaka en vara. Detta bara för att vi ska veta vad som var felet eller vad du vill byta till.

Från att du har mottagit varan så har du 30 dagar på dig. Så vill du inte ha varan eller den är sönder så går det att skicka tillbaka. Men då ska den vara i samma skick som du fick den.

Har plagget gått sönder i tvätten och du har följt tvättråden så rekomenderar vi att du skickar en bild på plagget först så återkommer vi i ärendet.

 

Vill du göra ett byte eller retur?

Så här gör du:
1. Fyll i retursedeln på baksidan av detta papper.
Fyll alltid i rutan ”Jag vill byta till följande” även om du meddelat kundtjänsten om bytet.

2. Packa ner varorna tillsammans med retursedeln. Se till att försluta paketet väl så det inte riskerar
att öppnas under resan. Skriv sedan dit vår adress och klistra på frimärken eller ta den till Postnords ombud.

Tänk på att skriva i på rätt fält vilken vara du vill byta till om du gör ett byte. Vid vanlig retur lämnar du detta bara tomt.

 

Vilken adress ska returer skicka till?

Vår returadress är:

TA Internethandel

Hamnplan 8

29495 Sölvesborg

 

Har din retursedel kommit bort?

Ingen fara. Här kan du ladda ner en ny retursedel som du kan skriva ut och fylla i.

Obs! Glöm inte att skriva med ditt ordernummer på blanketten för annars kan det vara svårt att hitta din order.

 

Vilket ansvar har du som kund?

Som kund har du ansvar för att skydda varor som ska returneras så dessa är i nyskick när de kommer tillbaka till oss. Varorna får inte vara använda eller skitiga.

Har du husdjur så är det av allergiskäl viktigt att du skyddar varorna från päls.

Tänk på att du inte kan returnera underkläder eller badkläder med bruten försegling på grund av hälso- och hygienskäl.

När det gäller själva returneringen så är det du som kund som ansvarar för att returen packas så att den inte riskeras att öppnas eller ta skada under resan till oss.