Hur du returnerar en vara.

I varje paket vi skickar ut så får du en returlapp som du behöver fylla i när du skickar tillbaka en vara. Detta bara för att vi ska veta vad som var felet eller vad du vill byta till.
I paketet kommer det även en fraktetikett som du kan sätta på utsidan av paketet för att smidigt kunna skicka din retur. Kostnaden för användandet av fraktetiketten är 79 kr och kostnaden regleras i efterhand.

Från att du har mottagit varan så har du 30 dagar på dig att skicka in returen till oss.
Produkten som returneras skall vara i samma nyskick som varan var när du mottog den.

Är varan skadad eller att fel produkt blivit levererad så vill vi gärna att du hör av dig till vår kundtjänst innan returen skickas.

 

Jag vill skicka en retur. Hur gör jag?

Så här gör du:
1. Fyll i retursedeln som du fick med din order.

2. Packa ner varorna tillsammans med retursedeln. Se till att försluta paketet väl så det inte riskerar
att öppnas under resan.

3. Klistra på fraktetiketten du fick med i din leverans. Kostnaden för användandet av fraktetiketten är 79 kr och kostnaden regleras i efterhand.
Vill du inte använda fraktetiketten så kan du själv skicka paketet med valfri fraktmetod. Du ansvarar då själv för att returen kommer fram till oss.
 

Jag vill göra ett byte. Hur gör jag?

Vid byte: vänligen lägg ny order på vår hemsida och skicka det du inte önskar behålla i retur.
 

Hur pausar jag fakturan?

Har du valt att betala med faktura så kan du logga in hos Klarna och anmäla returen på din faktura. Klarna kommer då att pausa fakturan tills dess att vi behandlat din retur.
 

Vilken adress ska returen skickas till?

Vår returadress är:

Odd Sailor AB

Hamnplan 8

29495 Sölvesborg

 

Har din retursedel kommit bort?

Ingen fara. Här kan du ladda ner en ny retursedel som du kan skriva ut och fylla i.

Obs! Glöm inte att skriva med ditt ordernummer på blanketten för annars kan det vara svårt att hitta din order.

 

Vilket ansvar har jag som kund?

Som kund har du ansvar för att skydda varor som ska returneras så dessa är i nyskick när de kommer tillbaka till oss. Varorna får inte vara använda eller skitiga.

Har du husdjur så är det av allergiskäl viktigt att du skyddar varorna från päls.

Tänk på att du inte kan returnera underkläder eller badkläder med bruten försegling på grund av hälso- och hygienskäl.

När det gäller själva returneringen så är det du som kund som ansvarar för att returen packas så att den inte riskeras att öppnas eller ta skada under resan till oss.

Produkter

Handla

Information